Головна
Реєстрація
Вхід
Нд
24/05/19
00:15
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Мельник Наталія Миколаївна
Я вдячна, що Ви завітали на мій сайт - сайт вчителя біології та хімії.

Меню сайту

Категорії розділу
Біологія [59]
Наука [43]
Хімія [15]

...

Міні-чат
200

Форма входу

Наше опитування
Ви, відвідувач сайту:
Всього відповідей: 53

Годинник

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Гості

Конкурси

  
Головна » 2016 » Жовтень » 28 » Олімпіади з біології
21:43
Олімпіади з біології

Методичні рекомендації

щодо організації та проведення І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології у 2016/2017 навчальному році

Пакет завдань складається із завдань тих же типів, які використовуються при проведенні 2, 3 і 4 етапів. А саме:

завдання закритого типу групи "А" - запитання з чотирма варіантами відповідей, один (і тільки один) з яких є вірним;

завдання закритого типу групи "Б" - запитання із п'ятьма варіантами відповідей, правильними з яких можуть бути від 1 до 5;

завдання закритого типу групи "В" - запитання інших розширених форматів (радимо використовувати форми завдань "виявлення послідовності" і "виявлення відповідності", що застосовуються при ЗНО);

тестові завдання практичного характеру (комплексний тест по типу віртуальної лабораторної роботи з описанням результатів експерименту, вирішення якого вимагає від учня вміння проаналізувати отримані результати і зробити певні висновки).

Комплекти завдань готуються окремо для учнів 8, 9, 10 і 11 класів. Розподіл завдань за темами визначається відповідними програмами МОН. Стосовно кількісного складу завдань надаються такі рекомендації:

клас

завдання "А"

завдання "Б"

завдання "В"

практичне завдання

8

10

20

4

2

9

10

20

4

2

10

20

40

8

2

11

20

40

8

2

Бажано, щоб кількість завдань за темами поточного навчального року складала 20-30%. Не менше 15% і не більше 75% завдань типів "А", "Б", "В" обов’язково повинні братися з завдань попередніх Всеукраїнських олімпіад.

 

Зразки завдань різної типології:

Тест А

У завданнях цієї групи з чотирьох варіантів відповідей вірним є тільки один.

 

  1.  

Який орган у кактусів виконує функцію

фотосинтезу?

 

а)

дуже потовщений листок;

 

б)

потовщене стебло;

 

в)

надземна бульба;

 

г)

потовщені черешки листків, які втратили листкову пластинку.

  1.  

Ріст кореня та його поступове заглиблення в ґрунт відбувається у зоні:

 

а)

поділу;

 

б)

розтягування; 

 

в)

всмоктування;

 

г)

проведення.

  1.  

Організм, який не має черепашки,

джгутиків, клітинного рота, порошиці,

пелікули – це:

 

а)

амеба протей;

 

б)

евглена зелена;

 

в)

інфузорія-туфелька;

 

г)

трипаносома.

  1.  

До запасальних речовин рослин належить:

 

а)

хітин;

 

б)

муреїн;

 

в)

крохмаль;

 

г)

глікоген.

  1.  

Яка з перелічених рослин НЕ МАЄ кореневої системи?

 

а)

ламінарія;

 

б)

аронія;

 

в)

тюльпан;

 

г)

вельвічія.

 

Тест Б

У завданнях цієї групи з п’яти варіантів відповідей вірними можуть бути від одного до п’яти.

 

  1.  

Гаметофіт є домінуючим поколінням у:

 

а)

мохів;

 

б)

папоротей;

 

в)

хвойних;

 

г)

однодольних;

 

д)

дводольних.

  1.  

Роздільні листки характерні для таких рослин:

 

а)

дуб;

 

б)

виноград;

 

в)

кульбаба;

 

г)

яблуня;

 

д)

латаття.

  1.  

Оберіть представників голонасіннихрослин:

 

а)

Араукарія звичайна;

 

б)

Сальвінія плаваюча;

 

в)

Гінкго дволопатеве;

 

г)

Ефедра двоколоса;

 

д)

Лавр благородний.

  1.  

Необхідними умовами фотосинтезу є:

 

а)

наявність хлорофілу;  

 

б)

наявність світла;  

 

в)

наявність води;  

 

г)

наявність вуглекислого газу;  

 

д)

наявність кисню.

  1.  

До основних функцій кореневої системивідносять:

 

а)

закріплення рослин у субстраті;

 

б)

початкові стадії фотосинтезу;

 

в)

поглинання, переміщення води та поживних речовин;

 

г)

синтез органічних речовин з неорганічних;

 

д)

транспірація.

 

 

 

 

 

 

Тест В

Спосіб відповіді на ці запитання указано у кожному з них.

 

В1. Розгляньте рисунок:

 

З переліку:

А. Інфузорії;

Б. Плоскі черви;

В. Круглі черви;

Г. Кільчасті черви;

Д. Членистоногі;

Е. Молюски;

Ж. Голкошкірі.

З. Хордові.

Оберіть типи, до яких належать:

1.1. Паразит, життєвий цикл якого зображено на рисунку.

1.2. Основний хазяїн паразита, життєвий цикл якого зображено на рисунку.

1.3. Проміжний хазяїн паразита, життєвий цикл якого зображено на рисунку.

З переліку:

А. наявність присосок;

Б. відсутність анального отвору;

В. дихання за допомогою легень;

Г. прямий розвиток;

Д. гермафродитизм;

Е. наявність печінки;

Ж. замкнена кровоносна система;

З. наявність радули.

 

В 2. Дайте розгорнуту відповідь на запитання:

Як (з якою метою) різні кільчаті черви можуть використовувати свої щетинки?

 

В3. Дайте розгорнуту відповідь на запитання:

Що таке «біогельмінти»? З чим пов’язана складність їхніх життєвих циклів?

 

Категорія: Біологія | Переглядів: 431 | Додав: nata | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Інформери

Радіо

друзі сайту
��� 44

Сайт існує

Фраза дня

Пошук

Календар
«  Жовтень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Соціальні мережі
-->

Популярні програми
Накрутка сердечек вконтакте!

Корисні сайти
Block content http://stamina.org.ua/ http://www.planeta.co.ua/ Освітній портал Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов Сайт вчителя біології та хімії Мельник Наталії Миколаївни

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz