Хімія
Визначальними в
оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати
пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні
компетентності, набуті учнями в процесі
навчання.
За відмінностями
між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні
завдань, здатністю використовувати
знання у нових ситуаціях
виокремлено рівні навчальних досягнень
учнів, що оцінюються за 12бальною
шкалою.
Кожний наступний
рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові
характеристики.
При оцінюванні рівня навчальних
досягнень з хімії враховується:
–
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні
явища;
– рівень
засвоєння теоретичних знань;
– сформованість
експериментальних умінь, необхідних для
виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
– здатність
учнів застосовувати набуті знання на практиці;
– уміння
розв’язувати розрахункові задачі.
Усі види
оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за характеристиками,
наведеними в таблицях.
Оцінювання
теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища,
посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук
і явищ
|
5
|
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять
|
6
|
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального
матеріалу
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює
хімічні об’єкти
|
8
|
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує
хімічні об’єкти
|
9
|
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і
фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію,
робить висновки
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на
практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно
знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим
завданням; робить узагальнювальні висновки
|
12
|
Учень
(учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у
тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно
оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та
їх перетвореннями
|
Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень
|
Характеристика навчальних досягнень
учнів
|
Початковий
|
Учень
(учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує
найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя
|
Середній
|
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі
хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів
|
Достатній
|
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з
інструкцією, описує спостереження, робить
висновки
|
Високий
|
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально
використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає
звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за
власним планом
|
Оцінювання
розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень
|
Характеристика навчальних досягнень
учнів
|
Початковий
|
Розв’язування
задач не передбачене
|
Середній
|
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення
лише з готовою формулою
|
Достатній
|
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій;
розв’язує задачі, користуючись алгоритмом
|
Високий
|
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує
комбіновані задачі
|
|