Головна
Реєстрація
Вхід
Сб
25/01/25
10:07
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Мельник Наталія Миколаївна
Я вдячна, що Ви завітали на мій сайт - сайт вчителя біології та хімії.

Меню сайту

Категорії розділу
Біологія [59]
Наука [43]
Хімія [15]

...

Міні-чат
200

Форма входу

Наше опитування
Ви, відвідувач сайту:
Всього відповідей: 53

Годинник

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Гості

Конкурси

  
Головна » 2014 » Серпень » 30 » УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА Перший урок
22:38
УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА Перший урок

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

Перший урок. Десятий клас.

 

«Вітчизна – це не хтось і десь! Я – теж Вітчизна!»

 

Мета:

обговорити з учнями  основні історичні дати становлення державності України, зробити наголос на останніх подіях;

формувати в учнів розуміння єдності й цілісності України; відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу.

Обладнання: запис пісні «Гей пливе кача…», метроном, відеоролик «Зірки за єдину Україну» (або цитати), аркуш паперу, кольорові олівці.

 

Перебіг уроку:

«Ми тут. Ми всі. Ми є. Ми гурт. Єднаймося.

Ми є той грунт подій майбутніх вирішальних»

                                   М. Вінграновський

«Шукаючи Європу, ми знайшли Україну!»

                                 (вираз із Інтернету)

І.Організаційний момент.

Доброго дня, дорогі діти! Рада бачити вас, здорових, гарних, веселих! Сподіваюся влітку вам вдалося відпочити, можливо, десь побувати, щось нове побачити, про щось не відоме досі дізнатися. Але, мабуть, кожен із вас стежив і за подіями у нашій країні, які поєднали в собі і трагізм, і героїзм. Тобто, ми з вами є зараз свідками народження нової історії України, не нової України, не іншої України! Своєю територією, своєю культурою, історією, своїм населенням вона має залишитися, як була, єдина, суверенна, незалежна! Чи буде так, чи ні! Яким буде вже завтрашній день нашої України залежить від нас. Про це йдеться і в епіграфі уроку.

-Прочитайте вголос слова Вінграновського і прокоментуйте їх.

ІІ.Основний зміст уроку.

«Асоціативний кущ».

-Що для кожного із вас Україна? (Батьківщина, рідна земля, європейська країна)

-Справді, Україна – це держава, яка має визначену територію, політичну систему, економіку, мову, культуру, історію.

«Історичний екскурс»

Давайте пригадаємо основні віхи становлення України як держави.

Кінець 8-початок 9 століття – утворення Київської держави (Київська Русь)

-На вашу думку, хто із київських князів зробив для розвитку?

1187 – перша літописна згадка назви «Україна».

1648-1657 – національно визвольна війна під проводом Б.Хмельницького.

-Яка мета була у Хмельницького? Чи вдалося йому здійснити її?

1764 – ліквідація Катериною ІІ гетьманства і утворення Другої Малороської колегії.

-Як ви розумієте термін «малоросія»? Чи можна його вживати сьогодні?

1783 р. – указ Катерини ІІ про приєднання до Російської імперії Криму.

-То де від початку був Крим? Чому забажала його Російська імперія?

1917 р. – створення Генерального Секретаріату на чолі з В.Винниченком – першого в ХХ ст. українського уряду.

- Як ви думаєте, яке значення в історії державотворення України мала ця подія – створення власного уряду?

7 листопада 1917 р. – проголошення ІІІ Універсалу, який передбачав створення Української Народної Республіки (УНР), яка мала перебувати у федеративних зв’язках з Росією.

- Як ви розумієте термін «федеративні зв’язки»? Чи можливі вони сьогодні між Україною та Російською Федерацією? Чому?

22 січня 1918 р. – прийняття IV універсалу УЦР, який проголошував Українську Народну Республіку самостійною, незалежною, вільною, суверенною державою українського народу.

- Чого домігся народ цим документом?

22 січня 1919 р. – Акт злуки УНР і ЗУНР.

- Чому важливим був цей документ?

29 червня 1945 р. – Підписано договір та протокол до нього про вихід Закарпатської України зі складу Чехословаччини та про її возз’єднання з радянською Україною.

- Як ви думаєте, це  випадковість чи закономірність, що Західна Україна приєдналася до Радянської України?

1954 р. – Входження Кримської області до складу УРСР.

24 серпня 1991 р. Прийняття Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України.

- В результаті чого Україна здобула незалежність?

1995 р. – Україна стала членом Ради Європи.

- Чим вигідний Україні європейський напрямок розвитку?

1997 р. – Підписання “Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією”.

- Як ви розумієте цей значення цього документа? Чому Росія могла його порушити?

Листопад-грудень 2004 р. – Помаранчева революція.

-Що змусило людей вийти на революцію?

Листопад – лютий 2014 р. – Революція гідності, Майдан.

-На вашу думку, як змінилася свідомість українців? Що стало передумовою такої зміни?

-Чи можна було зашкодити смерті Небесної сотні?

2014 р., 27 лютого- початок агресії Росії проти України, захоплення будівлі Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

- Як ви думаєте, чи правомірними є дії РФ?

«Мозковий штурм»

- Чи можливе повернення Криму до складу України?

-Доведіть або спростуйте думку, що держава, зокрема Україна – це певною мірою дім для свого населення?

-На вашу думку, що може змусити особу, громадянина, покинути свій дім (свою державу) і піти до іншого (іншої держави)?

«Займи позицію»

Ні для кого не секрет, що сьогодні на Сході України йдуть військові дії. Сили АТО намагаються протистояти терористам. Більшість жителів Донецької та Луганської областей виїхали із зони АТО.

-Жителі яких областей України повинні були бути призвані до армії?

-Прокоментуйте висловлювання жительки Львівської області:

«Війна там, от хай там їхні і вмирають. Буде війна тут – не питання, усі мобілізовуються за півгодини і виходять боронити свої родини і свою землю (своя земля у західняків починається за Збручем). Он, до речі, у діда на горищі лежить гарний «шмайсер», тільки змазати потрібно. Патріотизм – це добре, але не за наш рахунок. Єдина країна, кажете? Але чому тамтешні чоловіки їдуть сюди як біженці, а наші хлопці – туди як захисники їхніх домівок?»

Погодьтеся, коли мова йде про честь та гідність твоєї країни, коли ворог посягає на територіальну цілісність, коли раптом виникає гурт зрадників країни, ми не можемо вести дискусії, кому йти воювати. Це – обов’язок кожного! Не залежить це, де ти живеш, де служив, ким працюєш! Тому всі ми повинні бути вдячними тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає нас із вами. Жах лише в тому, що гинуть  наші співвітчизники.

Тому я прошу пом’янути хвилиною мовчання і героїв Небесної сотні, і героїв війни на Донбасі. Кожен із них – герой!

Хвилина мовчання.

-Всі, мабуть, чули пісню «Гей пливе кача…», яка присвячена загиблим героям Небесної сотні. Давайте ще раз її прослухаємо і подивимось відео із прізвищами загиблих.

Героями є наші земляки, адже вам, мабуть, відомо, що 79-та аеромобільна дивізія, яка захищає кордони України на Сході України – це переважно солдати Миколаївщини. Серед них є навіть хлопці із нашого села.

«Коло патріотів»

-     Хто такий патріот? Чи вважаєте ви себе патріотом України? (Патріот – людина, яка віддана своєму народу і рідній землі, яка ставить свої інтереси не вище інтересів свого народу, яка духовно пройнята любов’ю до своєї мови, культури і історії).

-     Я думаю, що всі ви погодитеся з тим, що доля України залежить від кожного з нас окремо! Подумайте, чи могли б ви сприяти розвиткові єдиної України? (запис на дошці)

«Перегляд відео»

Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, до будь-якої мови. А тому на території нашої держави проживають росіяни, молдовани, поляки, гагаузи, вірмени і т.д. Не треба ділити Схід та Захід, не треба визначати це російськомовне чи україномовне місто. Ми – єдина Україна! І хочеться вірити, що Крим, який зараз вважається територією Російської Федерації, колись до нас повернеться, адже прожити стільки років одним народом – це має дати свої результати!

Давайте пригадаємо соціальну рекламу, яку випустив канал «1+1» в час анекції Криму. В цьому ролику ви почуєте зірок телебачення, які закликають до миру та єдності.

Горбунов Юрій Миколайович (телеведучий, актор)

«Я народився у Великому роздолі, виріс на Івано-Франківщині. У мене багато друзів в Донецьку, в Харкові, в Криму. У мене родичі в Бердянську. Я хочу щороку бачити своїх друзів, родичів у своїй єдиній великій красивій країні під назвою Україна. Нас ніколи нікому не роз’єднати, тому що ми – українці!»

Елена Кравец (акторка, 95 квартал)

«Я – Елена Кравец. Я родом из Крывого Рога. Мой отец – почетный металург города, а каждое лето я ездила сестре в Одессу. Мы так любим друг друга, нам нужно быть вместе».

Руслан Сєнєчкін (телеведучий)

«Моя мама живе  із сестрою у Дніпропетровську. Інша сестра у Севастополі. Друзі із Харкова та зі Львова. Сам я живу та працюю у Києві. Я не хочу перетинати кордони у своїй Україні. Бережімо нашу єдину Україну!»

Соломія Вітвіцька (телеведуча)

«Я народилася у Бродах, виросла у Львові. Мої батьки мають коріння у різних кінцях України: Житомирщина, Полтавщина, Кіровоградщина, Вінниччина. Вони свого часу зустрілися у Львові, там одружилися, там народилася я. Я є втіленням практично всієї України. І я дуже хочу і дуже сподіваюся, що ми знайдемо порозуміння, будемо всі разом в успішній, гармонійній і красивій Україні».

Корявченко Юрій (актор, 95 квартал)

«Я родился в Крывом Рогу. Я за единую большую страну, за Украину!»

Дима Комаров (ведучий програми «Світ навиворіт»)

«Я родился в Киеве. Моя работа – это экспедиции по всей планете. Но жить я хочу только в Украине. И мечтаю, чтобы она была единой! Чтоб мы жили одной большой семьей. И самое главное, чтобы никогда не проливалась кровь. Слава Украине!»

Євген Кошовий (актор, 95 квартал)

«Я народився на Сході України. Ми єдина країна. Я люблю свою країну!»

Мосейчук Наталія (ведуча новин на каналі «1+1»)

«Я народилася в далекому Туркменістані. Мій батько – військовий. Я – українка. Ми повернулись до України, тому що, як каже моя мама-українка, тут найпухкіша земля, тут найрідніша земля, тому тут найкрасивіша весна. І, повірте, вона переможе, одна весна на цілу соборну і всіма любиму Україну. І я дуже прошу: не діліть України!»

«Соціальна реклама»

У вас на парті аркуш та кольорові олівці. Створіть свою соціальну рекламу, придумавши тематичну картинку та лозунг відповідно до нашої теми уроку.

ІІІ. Підведення підсумків.

Заключне слово.

Наш урок добігає кінця. Але я вірю, що любов до України житиме у вас вічно! Це – наша країна! Недарма в мережі Інтернет, і ви, мабуть, встигли прочитати на дошці, вираз: «Шукаючи Європу, ми знайшли Україну!»

-Як ви його розумієте?

Дійсно, вийшовши мільйонами на Майдан, повставши проти сваволі колишнього Президента, захищаючи власну гідність, ми, українці, знайшли себе, показали всьому світові, що Україна – це не просто точка на карті світу, Україна – це демократична, європейська країна.

Рефлексія

-        Я – українець, а це значить, що….

«Побажання»

Подивіться на свого сусіда по парті і побажайте йому щось хороше

Категорія: Наука | Переглядів: 529 | Додав: nata | Теги: УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА Перший урок | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Інформери

Радіо

друзі сайту
��� 44

Сайт існує

Фраза дня

Пошук

Календар
«  Серпень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Соціальні мережі
-->

Популярні програми
Накрутка сердечек вконтакте!

Корисні сайти
Block content http://stamina.org.ua/ http://www.planeta.co.ua/ Освітній портал Каталог сайтов. Зарегистрировать сайт бесплатно в каталог сайтов Сайт вчителя біології та хімії Мельник Наталії Миколаївни

Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz