КОНКУРС ШПАРГАЛОК КАК ФОРМА узагальнення знань з теми
Шпаргалка - друг,
ворог, помічник або шкідник? Яка її роль в процесі навчання? І ось тут усі
зацікавлені особи діляться на дві групи: одні(в основному ті, хто вчиться) - ЗА
застосування шпаргалки; інші(ті, хто учить) - категорично ПРОТИ, попри те, що
хоч би раз в житті та користувалися нею.
Начебто шпаргалка
- явна шкода, оскільки учень сподівається не на свої сили, а на допомогу
ззовні. З іншого боку, шпаргалка може бути варіантом підготовки учня до іспиту,
контрольної і так далі, оскільки являється яким-неяким, а конспектом. Адже щоб
зробити шпаргалку, потрібно ознайомитися з матеріалом як мінімум двічі: перший
- щоб отримати загальне уявлення про зміст, другий - для власне конспектування.
Тільки освоївши
ази написання конспекту, можна скласти грамотну, тямущу шпаргалку.
Критерії, по яких
розглядається робота, склалися такі:
-відповідність
підібраного для шпаргалки матеріалу темі, що вивчається;
-повнота
освітлення теми;
-якість
камуфляжу;
-остроумность
авторського рішення.
Переможці
конкурсу нагороджувалися оцінками. Причому учні самі повинні були спільно
вибрати три самі-самі шпаргалки, а їх автори - отримати оцінки в журнал. До
речі, образи на те, що не усім поставлені оцінки, не було і в помині. Емоційний
настрій в класі, як мені здається, був такий, що оцінка не була основним
мотивом діяльності. (А коли в педагогіці оцінка відходить на другий план, а
головною стає зацікавленість в роботі, то підвищується результативність навчання
в цілому).
|